Kurssit

Seuraava kurssi ALKAA 9.9.2023!

Matka kohti Olympiamiekkailun saloja!!

LAUANTAI 9.9.2023 ALKAEN Lapset ja Nuoret klo 11-12.30. Aikuiset klo 13-14.30.

Junnujen jatko joka tiistai klo 17-18.30 ja

Aikuiset jatko joka torstai 19-20.30.

Ensimmäisellä kerralla (La 9.9.23) laji ja seuratoiminnan esittely, sen jälkeen aloitamme kurssin ensiaskeleet. Kurssi kestää 8 kertaa, päättyy viikolla 44. Viikolla 42 ei ole kurssiharjoituksia, koululaisten lomaviikko.

PAIKKA: ALAVAN PALVELUTALO, SIIKANIEMENKATU 4. (NIIRALA) TAKAOVEN KAUTTA SALIIN. OPASTUS PARKKIPAIKALTA.

Kuopion Miekkailuseuran kurssit ON Paras tapa tutustua miekkailun saloihin on osallistua seuramme alkeiskursseille.

• Kurssin jälkeen sinulla on mahdollisuus jatkaa seuramme miekkailuryhmissä.
  • Kurssin hinta sisältää valmennuksen ja miekkailuvarusteiden lainan kurssilla.

Seuramme alkeiskurssin tavoitteena on antaa:

• Peruskäsitys kehityskaaresta miekkailijan urheilijapolulla. Huippumiekkailijakin on aloittanut urheilijan polkunsa seuransa alkeiskurssilla.
  • Tuntumaa miekkailun harjoittelusta ja seuramme toiminnasta.
  • Tekniset perusvalmiudet miekkailuharjoittelun jatkamiseksi seurassamme.

Alkeiskurssien harjoituksissa tutustutaan miekkailun jalkatyöhön, pisto- ja pariharjoitteluun Kurssin aikana otellaan jo oikeita otteluita. Miekkailuvalmennuksen kokonaisuuteen kuuluu fysiikkaharjoittelua, kehonhallinta- ja huoltoharjoitteita sekä keskustelua oikeasta ravinnosta ja lajin psykologisesta luonteesta.

KURSSIN HINTA: Kurssin hinta on 80e nuoret ja opiskelijat, aikuiset 85e, sisältäen syksyn alkeiskurssin ja miekkailuvarusteiden lainan.

Kurssille mukaan Alkeiskurssin harjoituksiin vaatetukseksi riittää t-paita, pitkät verkkarit ja sisäpelitossut. Seuramme puolesta saa miekkailuvarusteet lainaksi. Kurssin jälkeen voit jatkaa miekkailun harjoittelua viikottaisissa harjoituksissa.

Ilmoittautumisohjeet

Ilmoittaudu kurssille täältä: ilmoittautumislomakkeella Kun olet ilmoittautunut kurssille, saat vahvistusviestin viikkoa ennen kurssia ja ohjeet ja sen jälkeen vasta maksat ja varmistat kurssipaikkasi

Kts. Yhteystiedot ja pankkiyhteys.   Viestiin oma nimi.

Kurssin jälkeen

Alkeiskurssin jälkeen seuran varusteet (maskit, takit, rintapanssarit, hanskat, kylmät miekat = miekat ilman sähköisiä osia) ovat käytettävissäsi. Kaikkien varusteiden hankkiminen kerralla maksaa noin 400e. Suosittelemme ensimmäisiksi hankinnoiksi oman sähköaseen, hanskan sekä vartalojohdon (körppäri) ostoa. Näiden hinta on noin 120 e. Muita varusteita voi hankkia harrastuksen edetessä. Vakuutukset On hyvä tarkistaa, millaisia vahinkoja ja onnettomuuksia oma, esim. vapaa-ajan tapaturmavakuutus kattaa urheiluharrastukseen liittyen. Miekkailijan on hyvä vakuuttaa itsensä vakuutuksella, joka kattaa loukkaantumiset harjoituksissa ja kilpailussa. Vakuutuksen tulisi sisältää mm. lääkärikäynnit, tutkimukset, hoidot ja fysioterapian. Lisenssin hankinnan yhteydessä voi halutessaan hankkia myös Suomen Miekkailu-ja 5-otteluliiton tarjoaman vakuutuksen.