Seura

KUOPION MIEKKAILUSEURA ry

Kuopion Miekkailuseura ry:n perustamiskokous pidettiin 14.12.2015 Kuopiossa, Niiralassa perustajajäsenten voimin. Perustamisen jälkeen alkoi miekkailun alkeiskurssien suunnittelu, lisäksi seuran valmentaja Sami Miettinen järjesti useassa Kuopion alakoulussa miekkailuopetusta 4-6 luokkalaisille.

Seuran perustajäseniin kuuluvat Kasperi Vuorikari ja Sami Miettinen, joilla ajatuksena on parantaa lajin tunnettavuutta Kuopion alueella ja tarjota hyvää lajiosaamista miekkailun ja nykyaikaisen 5-ottelun saralla.

Seuramme ryhtyy syksyllä 2016 järjestämään säännöllistä harjoitustoimintaa sekä alkeiskursseja omilla voimavaroillaan.

Seuran päävalmentajan ja hallituksen puheenjohtajan, Sami Miettisen puheenvuoro

Lapsuudessa aloitin urheiluharrastuksen KUPS:n riveissä, mutta vaihdoin lajia miekkailuun ja minulle on kertynyt jo yli 20 vuoden kokemus suomalaisesta miekkailusta, niin seura – kuin liittotasollakin. Aloitin miekkailemisen v. 1995 Jyväskylässä Eki Karlssonin valmennuksessa ja siirryin v 1996 opintojen ja miekkailun vetämänä Helsinkiin, jossa olen edustanut Helsingin Nykyaikaisia 5-ottelijoita sekä Miekkailuseura HABDAA. Seuratoiminnan saralla  olen ollut HABDAn puheenjohtaja ja minun aloitteestani ja toimestani seura otti askeleen kohti ammattimaisuutta palkkaamalla unkarilaisen valmentajan vastaamaan seuran harjoittelusta. Olen kilpaillut sekä kotimaassa että ulkomailla ja valmentanut juniorimiekkailijan alle 17v ja alle 20v Sm-mitaleille.

Olen myös kansainvälisessä rankingissä korkeimmalla olevan suomalaisen Niko Vuorisen taustavoimissa auttamassa Nikoa kohti olympiaunelmaa.

Tervetuloa mukaan!!!